Alice Teh Larsson

View Original

My thoughts on writing Swedish descriptive texts

Photo by Hans Isaacson on Unsplash

I am super inspired after each lesson at school to write better. The exercises done in class such as describing a series of pictures to form a story, or watching a short video clip to then describe what has happened, are really harder than they look.

One of the main issues I face is choosing the best word for the situation at hand, including the nuances that come with it. Vocabulary. I will need to expand my vocabulary by… A LOT. And so I began to wonder how to best achieve this goal of finding the best fit. To have the best word at my fingertips ready for ‘deployment.’

For this, in addition to reading, I’m already thinking of the following two daily “write-what-I-see” exercises:

  1. Watch a short YouTube clip.

  2. ‘Read’ pictures—I’m thinking to buy a few silent graphic novels or create my own.

Finally, PRACTICE, PRACTICE, PRACTICE. For practice makes permanent.

Jag blir superinspirerad att skriva bättre efter varje lektion på skolan. Övningarna som görs i klassen exempelvis att beskriva en bildserie eller ett kort videoklipp om vad som har hänt, är verkligen svårare än de ser ut.

En av de viktigaste frågorna jag står inför är att välja det bästa ordet för den aktuella situationen, inklusive de nyanser som följer med det. Ordförråd. Jag behöver utöka mitt ordförråd MYCKET, så började jag undra hur man bäst uppnår detta mål för att ha det bästa ordet till hands som är redo för advändning.

För detta, förutom att läsa, tänker jag redan på följande två dagliga “skriv vad jag ser”-övningar:

  1. Titta på ett kort YouTube-klipp.

  2. ‘Läs’ bilder – jag funderar på att köpa några tysta grafiska romaner eller skapa min egen bildserie.

Till sist, ÖVA, ÖVA, ÖVA för övning ger färdighet.